Friday, April 1, 2011

GSH 3 : Supplement pilihan JuAn naSiR - VCO

Trivia
GSH = Gaya Hidup Sihat =)
Terdetik satu inspirasi idea untuk JuAn naSir buat entri pasal kesihatan. =) 
Insya Allah dalam masa terdekat nih JuAn naSir akan ketengahkan isu kesihatan, 
tips-tips dan fakta sekadar untuk perkongsian kita bersama. 


Alhamdulillah, hari ni genap sebulan juan makan dietary supplement, Virgin Coconut Oil produk keluaran Catalyst. Mungkin ada yang argue, aihhh lelaki pun jaga kesihatan macam perempuan ker? Yup, kenapa tak boleh ker? Sedangkan lelaki la yang perlu jaga, kalau tak macam mana dia nak jaga orang lain, isteri, anak-anak dan keluarga kalau lelaki tak sihat. Ungkapan yang agak klise bagi orang kita "Prevention is better than cure". Tapi berapa ramai orang ambil tindakan dari kata2 nih?    
      
Kisah juan dan catalyst nih bermula akhir bulan Febuari 2011, time tu kawan sekerja Siti Hajar suggest juan untuk makan supplement. Actually juan memang dah lama buat survey untuk ambil supplement lain. Dari Watson sampai ke Guardian sampailah juan selalu bertanya kat kawan juan, seorang Penolong Pegawai Farmasi, apa supplement yang baik. Depends on your body, apa yang tak cukup atau dah cukup tapi perlukan maintenance. Itulah jawapan dia. Since juan kerja dalam medical jugak, so juan agak cerewet actually untuk makan sebarang ubat-ubat sebab mostly mengandungi chemicals yang tinggi. Takut untuk ambil risiko rosak buah pinggang dan sebagainya.

Tapi tak tahu kenapa juan tertarik dengan VCO ini. Produk yang 100% semulajadi tanpa sebarang chemicals. Then juan terus telefon stokist di Alor Star, Puan Azlita Darus untuk order 2 botol VCO, satu untuk Juan satu lagi untuk Siti Hajar. Puan Azlita beritahu juan dia sudah pos 5 botol terus dan lantik juan jadi agen di Penang sebab di Penang belum ada agen. Terkejut sangat2 atas kebaikan Puan Azlita, dalam hati terdetik kenapa dia bersungguh-sungguh nakkan juan makan supplement ni dan terus jadi agen. Even juan belum lagi buat sebarang payment. "Barang sampai nanti baru deposit duit. Then juan makan dan tengok dulu hasil dia, kalau tak akak pulang balik duit" perghh yakin sungguh kak Azlita dengan produk nih. 



Bermula 1 Mac 2011 sampai la hari ini 1 April 2011 genap sebulan juan makan supplement VCO ni. Alhamdulillah, juan dapat faedah dari produk ni sama seperti yang ada dalam pamplete/brochure. Kesan yang paling juan suka adalah kulit terutama di bahagian kaki sebelum ini kering sangat2 sekarang dah normal. Siapa tak suka kalau masalah selama ni dah selesai apatah lagi kalau perempuan. 

Dan yang paling mengejutkan juan, cerita Siti Hajar dalam blog dia, http://ajaries.blogspot.com. Juan copy & paste ayat dia : 

aku p usha2x suppliment laen..
usha2x tgk ramai dok pomot makan VCO termasuklah blogger2x terkenal..
VCO( virgin coconut oil) keluaran catalyst..
pergh.. aku pom suh dak najwan jd agent..
hahaha..
budak tue termakan pujukan aku..
hahaha..
last2x sekarang nie die da jd stokist..
dlm mase sebulan u olls..
aku tumpang bangga sbb aku yg paksa die..hahaha
n aku jadi 1st customer die..
=p

makan VCO nie, bukan saje maintainkan period cycle malah sgt berkesan utk kulit..
=)
Alhamdulillah..
makan abeh sebotol, dengan izin Allah.. aku peknen...



Klik Siti Hajar untuk lihat sendiri, baca dan nilai sendiri oke. Sumpah Demi Allah, niat di hati juan bukan nak   buat bisness sangat2. Tapi sekadar nak berkongsi dengan kawan2. berapa sangat keuntungan Juan kalau setakat ada yang beli sebotol dua sahaja. 

Untuk maklumat lain Klik laman web www.catalyst2u.net. Macam2 lagi produk keluaran catalyst. Kalau nak tengok nama juan agen di Penang pun boleh tengok kat dalam ni. 



p/s : 
1. Alhamdulillah, juan dah jumpa supplement yang puas hati, harga murah, kesan hebat. =)
2. JuAn naSiR sedang menunggu naik pangkat jadi stokist atas sebab sambutan yang sangat2 gempak,hehe...=)



4 comments:

  1. pehhhhhh! maju setapak ke hadapan untuk belanja onie bila dah jadi stokist,kahkahkah :P

    ReplyDelete
  2. copy n paste dri blog aku xmintak permission...

    nk SAMANNNNNN!!!!!
    unlesss bg komisyen kat aku..

    hahahaha~~

    *betul2x, mkn la VCO, INSYALLAH anda akan rse kebaikannyer..=)

    ReplyDelete
  3. Akhrnya jmpak jgak pembekal Penang.Juan cover blah mna dalam Png? or Sberang?

    ReplyDelete