Wednesday, April 13, 2011

GSH 2 : JuAn naSiR tak sama dengan Ben Ashaari dan jugak Ben 10

Trivia
GSH = Gaya Hidup Sihat =)
Terdetik satu inspirasi idea untuk JuAn naSir buat entri pasal kesihatan. =) 
Insya Allah dalam masa terdekat nih JuAn naSiR akan ketengahkan isu kesihatan, 
tips-tips dan fakta sekadar untuk perkongsian kita bersama. 


Assalamualaikum. walaweyyyh tajuk cam ape je, padahal entri pasal kesihatan, kan? haha. Dua watak di atas amat2 lah berbeza kan...Ben Ashaari sapa tak kenal kowt...dia blogger pemes...JuAn naSiR ni blogger capuk je,haha. Ape yang menjadi persamaan kami adalah kami join dunia gym. hehe.... teringat soklan eman, sama dengan ben tak? sangat2 tak sama oke, lengan aku ni 1/3 je kowt eman ooiii dengan lengan mr ben tu...hahaa... 

dan yang paling penting, buat GKSB dan jugak inchik eman...JuAn naSiR sangat2 tak sama dengan Ben 10 oke...=))

perkara yang paling juan suka fee dia nak masuk gym usm ni bapak murah giler...kalau biasanya gym kat luar sana(private) sampai ada yang beratus-ratus sebulan...tapi memang dah rezeki kowt, juan dapat RM30 je untuk 6 bulan = RM5/month...tapi untuk staff oke, untuk public RM 120 kowt untuk 6 bulan tapi tu pun masih lagi murah compare dengan tempat lain...haha. maka rasanya sangatlah menjadi satu kerugian sapa yang tak join...=)


Kalau nak compare gym USM IPPT dengan Bionic gym Mr Ben ada banyak perbezaan...dari segi equipments dan alatan memang berbeza sangat2 sebab gym usm ni baru nak semua equipment baru dan tersusun rapi.
     



masa buat aktiviti still lagi boleh layan citer petang2 oke...tengok tv sambil tredmills,hehe =)


-
-
tapi...
-
-
Setelah godek2 blog Ben Ashaari part Bionic Gym, adalah menjadi satu kejelesan buat JuAn naSiR adalah benda yang ada di Bionic gym tapi tak ada di gym yang JuAn naSiR selalu pegi.haihh...dan benda itu adalah kerjasama...Jeles tengok pic Bionic Gym, kawan2 tolong each other, penuh nampak support, sokong-menyokong antara satu sama lain. Actually juan penah jugak terbayang time exercise, kan best kalau ada orang yang betul-betul train and bagi support sepenuhnya setiap hari..

Bercakap soal aim atau matlamat, lain orang lain matlamatnya bila join gym ni. Sebab itulah kita tak boleh sesekali meniru orang lain sebelum tahu matlamat diri sendiri. Ada ahli gym yang nak turunkan berat badan, ada yang nak build body, ada yang nak maintain stamina dan kesihatan. So pastikan matlamat bersesuaian dengan badan anda (BMI) dan pastikan apa yang anda buat ikhlas untuk diri sendiri


sesunguhnya fitness tak terhasil dalam satu hari...=))

JuAn naSiR in red


Fakta : JuAn naSiR masih dalam proses
membesarkan trisep dan bisep =))
nice question...
see you again =))

 dalam banyak2 senaman, aku paling suka berenang...hehe =))

p/s : bersenamlah untuk kemajuan otot anda...=))

1 comment: